SABEU QUÈ?

Vet aquí que un bon dia,una de les meves filles va decidir - per mí - que jo faria un blog de cuina i com que sempre m'ha agradat
molt estar a prop dels fogons, vaig acceptar. Encara que a la meva edat - en tinc 86 -no crec que pugui ajudar ningú i que potser en els blogs de cuina ja s'ha dit tot, aquí estic i aniré escrivint tot el que he fet durant aquests anys.

dilluns, 10 de juny del 2013

BRETZEL

INGREDIENTS
  • 750 gr. de farina
  • 20 gr. de mantega
  • 15 gr. de sal
  • 60 gr. de llevat de forner
  • 40 cl. d'aigua tèbia
  • 3 clares d'ou
PREPARACIÓ

 Barrejar la farina, la mantega, la sal i el llevat desfet
 amb l'aigua tèbia, fins obtenir una massa llisa.

Deixar llevar tapat amb un drap en un lloc tebi.
Partir la pasta en dotze trossos iguals i formar amb cada un un xurro d'uns 40 cm.,aprimat per les puntes. Creuar els extrems com es veu a la foto.
Escalfar el forn a 200º.
Mentres tant posar una olla amb aigua al foc i afegir-hi 50 gr. de bicarbonat de sosa i un pessic de sal.
Quan l'aigua bull tirar-hi els bretzels d'un en un i quan pugen a la superfície treure'ls amb una escumadora i posar-los a la plata del forn previament untada amb una mica d'oli. Pintar-los amb clara d'ou i empolsar-los amb una mica de sal Maldon.
Posar al forn uns 15 minuts que estiguin dauradets.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada