SABEU QUÈ?

Vet aquí que un bon dia,una de les meves filles va decidir - per mí - que jo faria un blog de cuina i com que sempre m'ha agradat
molt estar a prop dels fogons, vaig acceptar. Encara que a la meva edat - en tinc 86 -no crec que pugui ajudar ningú i que potser en els blogs de cuina ja s'ha dit tot, aquí estic i aniré escrivint tot el que he fet durant aquests anys.

dilluns, 27 de maig del 2013

FOCACCIA D´HERBES

INGREDIENTS

  • 450 gr. de  farina blanca
  •  75 gr. de farina integral
  • 25 gr. de llevat premsat
  • 2 cullerades soperes d'oli
  • 1 cullerada sopera de cada una de les herbes següenàts;
  • alfàbrega, orenga, julivert celiàndre i cebolli
  • 300 c.c. d'aigua , i sal.

PREPARACIÓ

Barrejar les dues farines i la sal, fer un clot al mig i posar-hi el llevat esmicolat, afegir l'aigua i barrejar.
Quan ja estigui ben amassat,posar-hi l'oli i fer que quedi ben incorporat.Deixar reposar 15 minuts. 
Afegir-hi les herbes i treballar bé.
Fer quatre parts.Allisar amb el corró , fer uns talls en diagonal cap els costats (com una espiga) i obrir-los amb els dits fins a fer forats.
Posar-les en una placa untada ,tapar amb un drap i deixar reposar 1 hora i mitja.
Pre escalfar el forn a 210º i coure uns 20 ò 25 minuts.
Es poden pintar amb rovell d'ou aclarit amb aigua,just abans d'enfornar, si es volen més daurades.                  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada