SABEU QUÈ?

Vet aquí que un bon dia,una de les meves filles va decidir - per mí - que jo faria un blog de cuina i com que sempre m'ha agradat
molt estar a prop dels fogons, vaig acceptar. Encara que a la meva edat - en tinc 86 -no crec que pugui ajudar ningú i que potser en els blogs de cuina ja s'ha dit tot, aquí estic i aniré escrivint tot el que he fet durant aquests anys.

divendres, 14 de febrer del 2014

SARA



INGREDIENTS
Pel pa de pessic.

125 gr. de farina
125 gr. de sucre
4 ous
1 sobre de llevat en pols

Per la crema de mantega

225 gr. de mantega
2 rovells d'ou
150 gr. de sucre
150 gr. d'ametlla laminada torrada
6 cullerades d'aigua


PREPARACIÓ

Barrejar el sucre amb 3 rovells i un ou sencer, quan estigui ben cremós, afegir-hi la farina amb el llevat, barrejar bé i amb molt de compte afegir-hi les clares muntades. Posar-ho al motlle untat i enfarinat i al forn preescalfat a 180º uns 30 minuts aproximadament.Quan és cuit  treure`l del motlle i deixar refredar.


Posar al foc l'aigua amb el sucre i fer coure fins aconseguir un almiver a punt de bola fluix,treure del foc i afegir-hi en fred la mantega i els rovells,treballant fins aconseguir una crema ben fina.    
Partir el pa de pessic pel mig i untar amb una part de la crema, o si es vol amb alguna mena de licor,tapar i acabar tota la crema de mantega,untant tot el pastis per fora. Arrebossar tota la sara amb l'ametlla . Hi ha qui damunt de l'ametlla hi posa sucre llustre.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada